رفتن به محتوای اصلی
x

چرا سرعت اينترنت من كم است؟

     براي بررسي سرعت ارتباط بايد چندين مسئله را مد نظر قرار دهيد. 
    • سرويس شما چيست؟ هر مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا رابطور استاندارد دريافت نمايد مثلا اگرسرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود حدود 16 کيلو بايت باشد . توجه داشته باشيد كه سرعت هاي گفته شده حداكثر هستند و سرعت معمول اين سرويس ها با توجه به ويژگي هاي تكنولوژي ADSL از اين ميزان كم تر است . 

    • نكته مهم ديگر سايتي است كه از آن دانلود مي كنيد. در صورتي كه پهناي باند اين سايت مناسب نباشد ، شما نمي توانيد با سرعت مناسب دانلود كنيد. براي تست سرعت بايد با استفاده از download manager ها ( از قبيل Internet Download Manager ) از سايتهايي همچون Microsoft.com و يا download.com ، دانلود نماييد. سرعت نشان داده شده در اين حالت سرعت واقعي سرويس شما محسوب مي شود. 
    • شما ميتوانيد در صفحه تنظيمات مودم در قسمت Status و ADSL از گزينه SNR MARGIN نسبت سيگنال به نويز خط خود را ملاحظه نماييد (اين گزينه در مودمهاي مختلف ممکن است در جاي ديگري باشد) عددي که در اين قسمت نوشته ميشود نبايد از 20 کمتر باشد در اين صورت شما افت سرعت خواهيد داشت. 
    • در صورتي كه شما يكي از چندين كامپيوتري هستيد كه از اين account استفاده مي كنند. مطمئنا سرعت شما كم تر خواهد بود. ( مودم به شبكه متصل است) 

    • امكان دارد كه سيستم شما به ورم ها و ويروس ها آلوده شده باشد. با يك آنتي ويروس ، ضد هک و آنتي تروجان به روز سيستم خود را چك كنيد. 
    • در صورتي كه از مودم وايرلس استفاده مي كنيد ، كامپيوتر را با كابل شبكه به مودم وصل كرده و سرعت را مجددا امتحان كنيد. امكان مشكل در سيستم وايرلس و كندي آن وجود دارد. 

    • در صورتي كه مراحل بالا را امتحان كرده ايد و متوجه شده ايد كه سرعت سرويس شما از مقادير گفته شده بسيار كم تر است امكان وجود نويز روي خط شما وجود دارد. در اين صورت مراحل ذكر شده در مورد قطع و وصلي سرويس را بررسي نماييد. 
    • در صورتي كه مشكل حل نشد مرکز فناوري اطلاعات تماس بگيريد.

ارتقاء امنیت وب با وف ایرانی